SVE ZA PRAVE KOMADE

WHATEVER IT TAKES

Ryan Woodman (West) je skromni samozatajni srednjoskolac koji sanjari o Ashley Grant (O'Keefe), najljepsoj i najglamuroznijoj djevojci u skoli. Naravno, ona je van njenog domasaja, i to prije svega zbog reputacije koju Ryanu priskrbljuju gikovi s kojima se druzi. Stoga je Ryan vise nego voljan poslusati Ashleyenog rodjaka Chrisa Campbella (Franco) koji ce mu pokusati namjestiti Ashley. Zauzvrat ce Ryan Chrisu, beznadeznoj sportskoj sirovini, pokusati namjestiti svoju najbolju prijateljicu Maggie Carter (Sokoloff), koja je usprkos svojem intelektualizmu jedna od najljepsih djevojaka u skoli. Plan uspijeva te Ryan zapocinje vezu s Ashley, a Chris uspije zavesti Maggie. No, kada Ryan upozna Ashley izbliza, uvidjet ce kako je ona daleko od ideala koju je o njoj stvarao iz daljine. Istovremeno postaje svjestan kako mu se zapravo svidja Maggie, te je sve nezadovoljniji time sto ona hoda s Chrisom.

Americke teen komedije u posljednje vrijeme sve vise slice jedna na drugu, bilo da su u pitanju zapleti, protagonisti i uobicajeno vrijedjanje gledateljske inteligencije. SVE ZA PRAVE KOMADE se od svih njih istice time sto svoju publiku drzi jos glupljom nego sto je to uobicajeno. "High concept" ideja o stavljanju CYRANA DE BERGERACUEA u milje americke srednje skole je jos kako-tako mogla funkcionirati da scenarist Schwann nije smatrao da bi stvar bolje funkcionirala s cetiri umjesto tri lika. I, naravno, Raynr je smatrao da sve njih moraju glumiti ljepotani, sto je stvorilo najveci problem za cijeli film. Naime, Raynr i Schwann smatraju kako protagonist, hormonalno nabrijani tinejdzer, moze u svojem prisutstvu imati osobu s fizickim izgledom i tjelesnim proporcijama Marle Sokoloff (koja je bez svake sumnje upala u oci kao tajnica u TV-seriji PRAVDA ZA SVE) i da mu nikako ne padne na pamet da bi mu ona bila ista vise od najbolje prijateljice. Jos je gora stvar s likom kojeg tumaci Marla Sokoloff - po autorima ovog filma i najinteligentnije zene se daju jeftino manipulirati od strane neiskusnih tinejdzerskih sirovina. Naravno, i lik kojeg tumaci Jody Lyn O'Keefe (identican onome iz filma ONA JE SVE TO) se mora pokazati kao mentalni bolesnik, jer inace kako objasniti to da nas junak nije s njom napravio ono sto bi na njegovom mjestu napravio svaki drugi tinejdzer. Sva ta pitanja ostaju neodgovorena u ovom primjerku holivudskog skarta koji nas maltretira svim mogucim klisejima i bjesomucnim "posudjivanjem" od mnogo uspjesnijih primjeraka istog zanra. Iako, doduse, u filmu ima i pokoja dobra scena - na primjer, kada glavni junak svira "Play That Funky Music, White Boy" na harmonici - SVE ZA PRAVE KOMADE je film kojeg bi se trebalo zaobici u sirokom luku.

(Posebna napomena: DVD-izdanje nema hrvatskih titlova, ali ima dosta dodatnih sadrzaja. Uz trailer je tu i dokumentarac sa snimanja, kao i niz izbacenih scena - uglavnom onih koji se ticu seksa. Najvrijedniji je od svega audio-komentar Davida Raynra i Marle Sokoloff, u kojemu oni ne samo sto ne uspijevaju opravdati ovu nesrecu od filma, nego i pokazuju svoj stupanj obrazovanja, tvrdeci kako je dramu CYRANO DE BERGERACUE napisao William Shakespeare.)