KOLEKCIONAR OVISNOSTI

COMPLICITY

RETRIBUTION

Cameron Colley (Miller) je novinar edinburskog lista koji se u mladosti smatrao radikalnim ljevicarom, a danas se mora zadovoljiti jedino s reputacijom kolekcionara ovisnosti s obzirom na odanost cigaretama, kokainu, kompjuterskim igricama te sadomazohistickom seksu s Yvonne (Hawes), suprugom svog najboljeg prijatelja Williama (Hetherington). No, autodestruktivni zivotni stil ce mu donijeti manje nevolja od eksluzivne price na koju je naletio - tajanstveni dousnik iz obavjestajnih krugova tvrdi da je niz bizarnih smrtnih slucajevima medju clanovima britanske vojne i poslovne elite povezan s aferom prodaje oruzja Iraku. Colley zapocinje istragu tokom koje ima priliku posjetiti mjesta gdje je proveo djetinjstvo i mladost te se prisjetiti dana kada je mislio graditi bolji i pravedniji svijet. U medjuvremenu, serija smrtnih slucajeva eskalira u okrutna umorstva, a siroti Cameron je zbog niza okolnosti i svojih politickih stavova iz proslosti odjednom postao glavnim osumnjicenim.

Temeljen na romanu uglednog Iana Bainksa (ciji je predlozak vec bio posluzio za hvaljenu BBC- jevu mini-seriju CROW ROAD), ovaj film pati zbog toga sto je scenarist Elsley bogati Banksov tekst nastojao na silu utrpati u cjelovecernji format. Zbog toga film zanrovski vrluda, a radnja stalno mijenja fokus, ostavljajuci mnoge dijelove filma nedovrsenima, a likove i podzaplete nedovoljno istrazenim. Tako KOLEKCIONAR OVISNOSTI zapocinje kao studija autodesktruktivnog karaktera, zatim skace u vode politickog pamfleta protiv suvremenog kapitalizma i korupcije u Skotskoj, da bi sve zavrsilo kao naganjanje serijskog ubojice. S obzirom na to gledatelji se osjecaju prevarenima, i vrlo brzo gube interes za film, te tu ne pomaze ni ogromna kolicina nasilja i krvoprolica, niti scene eksplicitnog seksa. Reziser Millar, doduse, vjesto koristi skotske lokacije i sigurno nas vodi kroz niz flashbackova, ali sve upropastava ne bas uvjerljivi i razocaravajuci rasplet. Sto se glumaca tice, siroti Jonny Lee Miller, za razliku od svojih partnera Roberta Carlylea i Ewana Macgregora iz TRAINSPOTTINGA, nije napravio bog-zna- kakvu karijeru, a tesko da ce napredovati nakon ove, ne bas uvjerlive uloge. Ista je stvar i s britanskim veteranima Brianom Coxom (LOVAC NA LJUDE) i Billom Pattersonom, koji se takodjer previse ne trse u svojim nastupima. Sve u svemu, KOLEKCIONAR OVISNOSTI je, usprkos par lucidnih trenutaka, neuspio film koji bi najbolje opravdao svoje postojanje tako da gledatelje natjera da procitaju knjigu na kojoj je temeljen.