ZAMJENE

THE REPLACEMENTS

Razmazenim zvjezdicama americkog nogometa su milijunske place postale premale, pa su povisicu odlucili izboriti strajkom. To se zbilo u prilicno nezgodni trenutak za Edwarda O'Neila (Warden) vlasnika "Washington Sentinelsa", tima kojemu su trebale tri pobjede za ulaz u play-off NFL-a, a sada je prisiljen traziti zamjene i u roku od par dana stvoriti novi novacati tim. Taj je zadatak povjeren svojeglavom treneru Jacku McGintyju (Hackman) koji angazira doista bizaran izbor igraca, medju kojima se, izmedju ostalih, naslo mjesta za sumo-hrvaca Jumba Fumika (Yonamine), ultranasilnog policijskog specijalca Daniela Batemana (Favreau) i o nikotinu i kocki ovisnog velskog nogometasa Nigela Gruffa (Ifans). Sve njih bi na terenu trebao koordinariti novi kapetan Shane Falco (Reeves), negdasnja zvijezda sveucilisne lige koja je prije par godina svoju karijeru uprskala katastrofalnim porazom u finalu. McGinty i Falco se daju na posao kako bi od ove bizarne gomile cudaka i treceligasa stvorili prvoligasku momcad, a u medjuvremenu se Falco zagleda i u Annabelle Farrell (Langton), kapetanicu navijacica koja se takodjer bila prisiljena za neobicna rjesenja kadrovskih problema, i ciji tim se uglavnom sastoji od striptizeta i go-go djevojaka.

Inspirirane istinitim dogadjajima koji su se zbili 1987. godine, ZAMJENE predstavljaju komediju perolake kategorije, a toga su, izgleda, bili svjesni svi ukljuceni u taj projekt. Tako je i scenarist McKewin prilicno lezerno pristupio materijal, odlucivsi zaplet napuniti svim mogucim klisejima iz holivudskih sportskih filmova - od skupine autsajdera koja se mora suprotstaviti favoritima, preko romanticnog podzapleta do obveznog velikog obracuna u finalu. ZAMJENE su stoga film koji ce tesko iznendaditi ijednog gledatelja - sve se odvija po formuli i sve se moze predvidjeti, osim mozda nesto malo mracnijih tonova u zavrsnici. Toga je svjestan i Hackman koji rutinerski odradjuje svoju ulogu, slicno kao i Reeves, dok komicari Orlando Jones i Velsanin Rhys Ifans (TWIN TOWN, JA U LJUBAV VJERUJEM) dosta preglumljuju. S druge strane, simpaticna zvjezdica "Melrose Placea" Brooke Langton se vrlo dobro nosi s nezahvalnom ulogom Reevesove romanticne partnerice. Reziser Deutch, koji je stekao poprilicnu reputaciju snimajuci upravo takve komedijice perolake kategorije, prilicno dobro se snalazi s ovim materijalom i ubacuje humor na pravim mjestima (poput scene u kojima igraci plesu na "I Will Survive" Glorie Gaynor). Zbog svega toga ovaj materijal, koji bi u necijim drugim rukama zavrsio kao holivudska konfekcijska zbljuvotina, ima poprilicno sarma. Ukratko, ZAMJENE su simpaticni nepretenciozni filmic kojemu se isplati pokloniti povjerenje za ovih ljetnih vrucina.

(Posebna napomena: DVD-izdanje je bogato dodatnim sadrzajima. Jedan od njih je i dokumentarac sa snimanja, u kojemu je voditelj Orlando Jones jednako iritantan kao i lik koji tumaci u samom filmu, ali u kojemu cemo isto tako nesto nauciti o americkom nogometu i tehnickim izazovima koje taj sport stavlja pred filmase. Osim toga postohji i opcija da se film pogleda s ukljucenim komentarom Howarda Deucha. Nakon nje ce mnogi gledatelji imati mnogo bolji dojam kako o filmu tako i o samom Deutchu koji u vise navrata skromno priznaje kako u nekim segmentima nije potpuno zadovoljan svojim djelom, te da su ZAMJENE mogle biti mnogo bolje.)